poniedziałek, 27 kwietnia 2020

PIERŚ Z KACZKI SOUS-VIDE


Metoda Sous-vide to gotowanie w zamkniętym próżniowo worku w niskiej temperaturze.
Potrzebujemy do tego urządzenia lub cyrkulatora oraz pakowarki próżniowej. Długo się zastanawiałem nad wyborem. Przedziały cenowe są zróżnicowane w zależności od marki czy mocy przerobowej.
Ja wybrałem niemiecką firmę WMF. Kupiłem urządzenie do Sous-vide i pakowarkę próżniową. Rewelacja!!!!!






Moja propozycja na danie z piersią z kaczki.

PRODUKTY NA 2 OSOBY
PIERŚ Z KACZKI PODWÓJNA
KILKA RÓŻYCZEK KALAFIORA
1 SZALOTKA
MLEKO KOKOSOWE
SKORZONERA
2 FIGI ŚWIEŻE
SÓL
PIEPRZ
CZOSNEK
ROZMARYN
ZIOŁA DO DEKORACJI,

1. Pierś nacinamy od strony skóry w drobną kratkę ( jeżeli będziemy prezentować w całym kawałku, będzie ładnie wyglądać), doprawiamy solą. pieprzem i wkładamy do worka wraz ze świeżym rozmarynem i ząbkiem czosnku. Wakujemy wkładamy do maszynki sous-vide na 2 h temp. 58,5 stopnia.
2. w rondelku na oliwie podsmażamy szalotkę może być posiekana w drobną kostkę ale niekoniecznie bo całość będzie zblendowana na pure. Po chwili dorzucamy drobno posiekane różyczki kalafiora i smażymy, mieszając. Chcemy wydobyć smak. Podlewamy mlekiem kokosowym i delikatnie dusimy, odparowujemy nadmiar płynu ( czym mniej tym pure bardziej gęste), doprawiamy do smaku i blendujemy na gładką masę.
3. w innym naczyniu gotujemy w osolonej wodzie obraną skorzonerę (al-dente).Ja dorzuciłem do kalafiora do mleka kokosowego.
4. Sos to kwestia wg uznania. Kaczka lubi słodkie sosy ale również dobra będzie baza demi-glace.
Propozycja skoro są figi.
Na patelnię wrzucamy pokrojone w ćwiartki figi, podlewamy dużą ilością wina vinsanto lub innym słodkim deserowym, odparowujemy płyn i dodajemy łyżkę miodu, Sos zgęstnieje i możemy nim polać kaczkę. W podobny sposób możemy zrobić z malinami, borówkami.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz