sobota, 25 kwietnia 2020

PAVLOVA



Bardzo fajny deser trochę czasochłonny ale zaskoczycie znajomych wygladem i smakiem.

Składniki
BEZA
Białko z 6 jajek temp. pokojowej
szczypta soli
łyżeczka octu
cukier puder 200 g
dodatkowo w przepisach jest skrobia ziemniaczana łyżeczka daje się na koniec ubijania białek. Ja nie daję

DODATKI
ulubione owoce
150 ml śmietanki 36%
100g mascarpone
50 g cukru

1. Białka oddzielacie od żółtek i wbijacie do kielicha miksera, dodajecie szczyptę soli i ubijacie białka.
2. Jeżeli zauważycie, że piana zaczyna gęstnieć, dosypujecie etapami cukier, na sam koniec jak piana juz się ubije ocet. Co jest najważniejsze, żeby nie przebić białek, więc trzeba pilnować. Po dodaniu cukru nie ma raczej szans na przebicie.
3. piekarnik rozgrzewacie do 120 stopni. Na blasze na papierze wykładacie białka i formujecie ( forma zależy od Was).
Wkładacie do piekarnika na około 3 h. Są różne szkoły że najpierw 140 stopni na 10 minut potem zmniejszacie do 90 stopni. Ja zrobiłem ich sporo i najlepszy przepis przedstawiam Wam w tym poście.
Jest to świetny deser ale bardzo kapryśny. `czasami zastanawiałem się gdzie popełniłem błąd. Musiałem suszyć nie 3 h a 6h.
 Jak beza się suszy to robicie dodatki. Ubijacie śmietankę z mascarpone i cukrem. Wstawiacie do lodówki.
Gdy beza jest gotowa krem wykładacie na górę i dekorujecie owocami.Smacznego
Ps. warto mieć swoje owocowe sosy, które dodadza smaku i dekoracji jak u mnie.
Poniżej zdjęcie środka bezy powinna wyjść pianka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz